چرا یادگیری محاسبات سریع برای فیزیک مهم است؟

یادگیری محاسبات سربع برای درسی مثل شیمی بسیار ضروری است.

اما محاسبات سریع برای فیزیک نیز مهم است. زیرا شما در آزمونهای تستی مجبور هستید جواب نهایی سؤال را از بین گزینه ها انتخاب کنید

و حتی اگر 99 درصد مسیری که طی کرده اید درست باشد و در یک درصد آخر محاسبات دچار اشتباه شوید امتیاز کل سؤال را از دست خواهید داد.

از طرفی به احتمال زیاد شما در آزمونهای تستی با سوالی مواجه خواهید شد که از لحاظ مفهومی سؤال ساده ای به نظر میرسد، اما وقتی به حل کردن سؤال اقدام میکنید یا نمیتوانید محاسبات سؤال را پیش ببرید و یا بسیار کند این کار را انجام میدهید و این واقعا ناراحت‌کننده هست. چون سؤال ساده ای را به خاطر ضعف در انجام محاسبات از دست میدهید.

مدتی پیش در یکی از دوره هایی که برگزار کردم درسهایی برای محاسبات سریع برای شرکت کنندگان دوره آماده کرده بودم که در طول چند سال بعد هم برای دانش آموزان کلاسهای مختلف قابل استفاده بوده است.

در این صفحه این ویدیو ها را با شما به اشتراک میگذارم و سعی میکنم فایل پی دی اف تمرینات هم به تدریج همینجا آپلود کنم که برای تمرین بتونید از آنها استفاده کنید.

دیدن و یادگیری ترفندهای محاسبات سریع خوب است ولی از همه مهمتر به کارگیری این تمرینات به طور مستمر هنگام حل سوالات است. وقتی ترفندی را یاد میگیرید حتما خودتان را مجبور کنید در جاهای مختلف آن را به کار بگیرید تا مطلب ملکه ذهن شما شود.

 

 

جلسه اول محاسبات

حاصل ضرب اعداد دورقمی در یازده

جلسه دوم محاسبات

محاسبات اعداد کسری

جلسه سوم محاسبات

محاسبات ویژه فیزیک

جلسه چهارم

تفریق سریع قسمت اول

جلسه پنجم

تفریق سریع قسمت دوم

جلسه ششم

ضرب سریع در 12 و 13 و …

جلسه هفتم

ضرب سریع در 4 و 8

جلسه هشتم

ضرب تمام اعداد در 11

جلسه نهم

ضرب اعداد درقمی در دورقمی(تکنیک پروانه ای)

جلسه دهم

تقسیم سریع

جلسه یازدهم

نصف کردن اعداد